Laptop dla sekretarki – jaki wybrać?

Laptop do pracy biurowej jest urządzeniem, od którego nie możemy wymagać zbyt dużych możliwości. Z reguły laptopy takie powinny mieć podstawowe funkcje i jednocześnie też dość atrakcyjny design, który będzie pasował do wystroju biura czy też naszego poczucia stylu. Jasne jest, że w czasach takich jak te, zwracamy ogromną uwagę na to, jak wyglądają rzeczy, którymi się otaczamy. Dlatego też zrozumiałe jest, że będzie nam zależeć nawet na tym, jak wygląda nasz laptop.

Jakie podzespoły w laptopie dla sekretarki?

Wybierając laptopa dla sekretarki, powinno nam zależeć na powyższych parametrach:

  • dysku twardym
  • ekranie
  • akumulatorze
  • wyglądzie

Najważniejszy chyba jest dysk twardy. O ile sekretarka nie potrzebuje urządzenia, które będzie maksymalnie wydajne, o tyle zrozumiałe jest, że potrzebne będzie jej coś, co jest w stanie przechowywać dużą ilość danych. Dlatego też ogromny nacisk kładziemy na dysk twardy. Notebooki dla sekretarek powinny mieć dyski twarde minimum 500 GB a najlepiej, żeby był to 1 TB. Taka pojemność pozwoli przechowywać na urządzeniu wszystkie niezbędne dokumenty.

Istotny jest też ekran. Praca na dokumentach biurowych wymaga posiadania naprawdę solidnego ekranu, dzięki któremu wzrok nie będzie się męczył, a wszystkie elementy będą doskonale widoczne. Najlepiej by ekran miał przekątną 15’6 cala, a takie minimum to 14’1 cala. Ekran powinien być też pokryty matową powłoką matrycy, dzięki czemu nie będziemy się borykać z odblaskami światła. Doskonale byłoby, gdyby taki laptop do pracy biurowej miał też podświetlenie LED, bo wtedy mamy pewność, że matryca będzie dokładnie podświetlona i każdy jej fragment będzie doskonale widoczny.

Ważny jest także akumulator. Laptop z pojemną baterią przyda się szczególnie wtedy, kiedy sekretarka pracuje wyjazdowo. Im więcej wychodzi z biura i korzysta z urządzenia w terenie, tym lepsza powinna być bateria jej urządzenia. Doskonale byłoby, gdyby pozwalała ona na minimum 8 godzin ciągłej pracy.

Nie bez znaczenia jest także design laptopa. Notebooki biznesowe często wyglądają znacznie lepiej niż zwykłe i wiąże się to przede wszystkim z faktem, że w takich zastosowaniach konieczne jest po prostu posiadanie urządzenia, które będzie się prezentowało profesjonalnie. Dzięki temu mamy pewność, że dany laptop będzie pasował do stanowiska i rangi tego stanowiska.

Cena laptopa dla sekretarki

Dobry laptop do pracy biurowej można kupić już za ok. 3000 zł. Laptopy do 3000 zł są na tyle funkcjonalne, że sprawdzą się w większości zadań. Tymczasem wtedy, kiedy potrzeba urządzenia bardziej rozbudowanego, należy zdecydować się na model za ok. 5 tysięcy złotych.

Dodaj komentarz